W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Determinanty zainteresowania ofertami pracy

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2022

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • zarządzanie kompetencjami
  • metody statystyczne
Streszczenie

PL W ostatnich latach obserwowany jest dynamiczny rozwój analityki w obszarze HR. Przez analitykę HR należy rozumieć zastosowanie zaawansowanych technik statystycznych obejmujących m.in. analizę korelacji i regresji, metody klasyfikacji i redukcji wymiaru oraz wnioskowanie statystyczne w celu uzyskania sensownej interpretacji danych gromadzonych przez przedsiębiorstwo. Zastosowanie analityki HR pozwala na rozwiązywanie różnorodnych problemów decyzyjnych dotyczących domeny zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. W niniejszym rozdziale przedstawiono ideę wnioskowania statystycznego wraz z formalną procedurą jego przeprowadzania w przypadku porównywania dwóch lub więcej zbiorowości. W rozdziale zaprezentowano metody badań w zakresie występowania istotnych statystycznie różnic w przeciętnym poziomie badanej zmiennej w grupach wyznaczonych przez determinanty przyjmujące dwie lub więcej kategorii. W przypadku determinant o dwóch kategoriach wykorzystano test Manna-Whitneya, natomiast w przypadku determinant o większej liczbie kategorii zastosowano jego uogólnienie dostosowane do przypadku dowolnej liczby poziomów – test Kruskala-Wallisa. W rozdziale dokonano analizy tego, jakie determinanty różnicują kształtowanie się zainteresowania ofertami pracy w system.zawodowcy.org, mierzonego liczbą unikatowych wyświetleń ogłoszeń o pracę.

Strony (od-do)

86 - 115

Książka

Zarządzanie kompetencjami wspomagane metodami statystycznymi

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

inne

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst rozdziału

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / rozdział

20

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.