W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Thermal imaging of the wheel-rail interface

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 237 | Numer: no. 9

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • wheel-rail contact
  • thermal imaging
  • wheel profile
  • rail profile
  • light rail vehicle
Streszczenie

EN The paper presents the use of a new method of imaging of the wheel-rail interface wear adopting thermal imaging techniques. Based on the heat generated at the point of contact, coming from the friction and strain of the mating materials, it is possible to identify the type and location of the wheel-rail interface. This work presents the usability of the method with reference to the typical conditions of operation of light rail vehicles (small-radius curves – from 22 m, wheel diameter around 0.6 m, lower standard of track maintenance than in the case of regular railways, use of shallow-grooved frogs, etc.). Thermal imaging presents a big potential in terms of monitoring the wheel-rail interaction and can also be used to identify flange climbing, rolling noise generation or longitudinal creepage during traction or braking.

Strony (od-do)

1 - 10

DOI

10.1177/09544097231155573

URL

https://journals.sagepub.com/eprint/FPDXSAYDUH8RSEQS2JGD/full

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

2 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.