W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Wpływ nauczania w formie zdalnej w pandemii COVID-19 na motywację do nauki studentów uczelni wyższych w kontekście teorii A. Maslowa

Autorzy

[ 1 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

EN The impact of distance learning in the COVID-19 pandemic on the learning motivation of university students in the context of A. Maslow's theory

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2023 | Numer: nr 87

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

polski

Słowa kluczowe
PL
  • pandemia COVID-19
  • nauczanie zdalne
  • motywacja do nauki
  • nauczanie w formie hybrydowej
  • teoria A. Maslowa
EN
  • learning motivation
  • distance learning
  • COVID-19 pandemic
  • full-time teaching
  • A. Maslow’s theory
Streszczenie

PL Pandemia COVID-19 spowodowała ogromne zmiany w funkcjonowaniu społeczeństw oraz wpłynęła na wiele aspektów życia, w tym na szkolnictwo wyższe. Wprowadzone po wybuchu pandemii obostrzenia zmusiły także wyższe uczelnie do przejścia na zdalną formę nauczania. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań dotyczących tego, czy i w jaki sposób nauczanie zdalne wpłynęło na motywację studentów do nauki, a także jak zmieniło się postrzeganie tej formy kształcenia po powrocie do nauczania stacjonarnego. Celem nie było jednak samo ustalenie faktu, ale oprócz tego poznanie opinii badanych w tym temacie w kontekście piramidy potrzeb A. Maslowa. Do badań wykorzystana została metodę badań ankietowych, czyli technikę CAWI. Badana populacja składała się z 415 respondentów - studentów uczelni. Badania przeprowadzono w grudniu 2022 roku, kiedy to studenci po półtorarocznej nauce w formie zdalnej powrócili do nauki w murach uczelni. Dobór próby był losowy. Wyniki badań pokazują, że studenci uznali formę zdalną zajęć za niekorzystnie wpływającą na motywację do nauki. Po dokonaniu szczegółowej analizy przeprowadzonych badań w kontekście piramidy potrzeb A. Maslowa opracowano propozycje udoskonalenia nauczania w formie zdalnej. Na każdym z poziomów zaproponowano czynniki i aspekty, które mogą być wskazówką dla poprawy tej formy kształcenia.

Strony (od-do)

83 - 102

DOI

10.21008/j.0239-9415.2023.087.05

URL

https://zeszyty.fem.put.poznan.pl/Wplyw-nauczania-w-formie-zdalnej-w-pandemii-COVID-19-na-motywacje-do-nauki-studentow,162999,0,1.html

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.