W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Usability of Applications for Customers of Poznan Urban Transport

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

PL Użyteczność aplikacji dla klientów poznańskiego transportu miejskiego

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2023 | Numer: nr 88

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • public transport
  • usability
  • application
PL
  • transport publiczny
  • użyteczność
  • aplikacje
Streszczenie

EN The article presents the expectations and needs of urban public transport customers in terms of obtaining up-to-date information about the possibility of reaching a specific desti-nation using an available means of public transport. The main aim of the article is to analyze the usability of websites and applications for urban transport customers. The research was in the form of a case study and was limited to the Poznan agglomeration. Both heuristic research and survey research were selected to assess customer satisfaction in the study. Webpages and mobile applications were taken into consideration since either could be chosen by the users to acquire information about public transport systems. The research was based on the model of usability, including group as well as elementary criteria. Compared to previous studies, it can be concluded that the user ratings for particular groups of criteria were more diverse. This may have resulted from different expectations, but also from users’ previous experience of the currently available applications. In addition, it was claimed that website authors overload websites with information that is of secondary importance to customers, making it difficult for them to access crucial information. Some of the changes focused primarily on improving the aesthetics and visual attractiveness of the webpages. Moreover, some mobile apps are not fully developed and updated on an ongoing basis. In addition, users noted that subsequent modifications in the developed applications do not necessarily lead to an increase in the usability of the services.

PL W artykule przedstawiono oczekiwania i potrzeby klientów miejskiego transportu zbiorowego w zakresie uzyskania aktualnej informacji o możliwości dotarcia do określonego celu za pomocą dostępnych środków transportu publicznego. Głównym celem artykułu jest analiza użyteczności stron internetowych i aplikacji dla klientów komunikacji miejskiej. Badania miały formę studium przypadku i ograniczały się do aglomeracji poznańskiej. Do oceny satysfakcji klientów wybrano zarówno badania heurystyczne, jak i badania ankietowe. Pod uwagę wzięto strony internetowe i aplikacje mobilne, ponieważ użytkownicy mogli wybrać jedną z nich w celu uzyskania informacji o systemach transportu publicznego. Badania przeprowadzono w oparciu o model użyteczności uwzględniający kryteria grupowe i elementarne. W porównaniu do poprzednich badań można stwierdzić, że oceny użytkowników poszczególnych grup kryteriów są bardziej zróżnicowane. Może to wynikać z odmiennych oczekiwań, ale także z wcześniejszych doświadczeń w korzystaniu z aktualnie dostępnych aplikacji. Ponadto stwierdzono, że twórcy serwisów przeładowują je informacjami, które dla klientów mają drugorzędne znaczenie, utrudniając im dostęp do istotnych informacji. Część zmian skupia się przede wszystkim na poprawie estetyki i atrakcyjności wizualnej stron. Ponadto niektóre aplikacje mobilne nie są jeszcze dopracowane i na bieżąco aktualizowane. Należy też dodać, że użytkownicy zauważają, że późniejsze modyfikacje w tworzonych aplikacjach nie prowadzą zwykle do wzrostu użyteczności usług.

Strony (od-do)

113 - 126

DOI

10.21008/j.0239-9415.2023.088.06

URL

https://zeszyty.fem.put.poznan.pl/Usability-of-Applications-for-Customers-of-Poznan-Urban-Transport,175916,0,1.html

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.