W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

BIZON–UGV for Airport Pavement Testing: Mechanics and Control

Autorzy

[ 1 ] Instytut Automatyki i Robotyki, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Applied Sciences

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 14 | Numer: iss. 6

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • finite element method
  • mechanical stress and deformation
  • airport pavement
  • unmanned ground vehicle
  • autopilot
  • proportional–integral–derivative control
  • feedforward control
Streszczenie

EN The paper presents a study of the performance and development of unmanned ground vehicles (UGVs), establishing mathematical and numerical models of the chassis system. The model analysis is performed by 3D software package SolidWorks 2018 with finite element discretization. The mesh modelling and analysis are focused on studying the strength and stiffness of the robotic platform chassis and the distribution of stress and deformation in the extremal condition. The paper also presents an autopilot design with a new cascade control system for the autonomous motion of an unmanned ground vehicle based on proportional–integral–derivative (PID) and feedforward (FF) control. The PID-FF controller is part of a UGV used in a hybrid control system for precise control and stabilization, which is necessary to increase the vehicle motion stability and maneuver precision. The hybrid PID-FF control system proposed for the ground vehicle model gives satisfactory control quality while maintaining the simplicity of the control system. The presented tests performed in mechanical design and control analysis give good results and prove the usefulness of the designed unmanned device.

Strony (od-do)

2472-1 - 2472-15

DOI

10.3390/app14062472

URL

https://www.mdpi.com/2076-3417/14/6/2472

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

oryginalna wersja autorska

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

2,7 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.