W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Thermal Vision Analysis of Wheel-Rail Interaction: Application of Convolutional Neural Networks

Autorzy

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Technologii Mechanicznej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Instytut Mechaniki Stosowanej, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport
[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport
[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2024

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • wheel-rail interface
  • thermal imaging
  • convolutional neural networks
  • image classification
  • frictional heating
  • creepages
Streszczenie

EN This paper focused on the application of a Convolutional Neural Network in the analysis of the thermal images of the wheel-rail interface. The first part is centered on the primary motivations behind conducting thermal imaging measurements in the wheel-rail contact area and the analysis of the thermograms using Convolutional Neural Networks. It was emphasized that automatic classification of the wheel-rail contact types can provide valuable insights, especially considering the spatial data and statistical metrics, which can be useful in the case of wear intensity analysis. Subsequently, the methodology of thermal imaging measurement and the design of a classifier utilizing Convolutional Neural Network technology were presented. In the context of result analysis, the very promising capabilities of detecting various contact types using Convolutional Neural Network s were highlighted. The paper concluded by summarizing the key benefits arising from the proposed technology and its potential impact on wheel-rail interaction studies.

Strony (od-do)

9.7-1 - 9.7-5

DOI

10.4203/ccc.7.9.7

URL

https://www.ctresources.info/ccc/paper.html?id=10201

Uwagi

Paper 9.7

Książka

Proceedings of the Sixth International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance

Zaprezentowany na

6th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance, 1-5.09.2024, Prague, Czech Republic

Typ licencji

copyright

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja Ministerstwa / rozdział

5

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.