W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Key competences of contemporary managers in enterprise management

Autorzy

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Kluczowe kompetencje współczesnego menedżera w zakresie zarządzania organizacją

Rok publikacji

2014

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2014 | Numer: nr 63

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • manager
  • competences
  • organisation
Streszczenie

EN Management of organisations in a global economy, globalisation and governance, and progressively wider and deeper integration processes put forth to managers different levels of hierarchical, multi-dimensional requirements in the sphere of competence, mainly in the fields of knowledge, competences and experience – including managerial competences, personality traits, ethical and moral behaviour (the system goals and values). In the twenty-first century economy based on knowledge and innovation, the manager is the one who has a huge impact on the development of the organisation, a person with a unique opportunity to create his own ideas. This paper discusses various competences of managerial level staff which are a prerequisite for successful organisation management. Among others the following competences are elaborated on: leadership, negotiating, interpersonal, team-working, technical, knowledge management and managerial competences. It is stressed that every manager, regardless of the level of management, position and functions, needs to be effective and efficient in managerial activities. Therefore knowledge and managerial competences, personality, experience, intelligence, imagination, are the key traits that should characterise a manager.

PL Zarządzanie organizacjami w gospodarce globalnej oraz coraz szersze i głębsze procesy integracyjne stawiają przed współczesnymi menedżerami różnych szczebli kierowniczych wielowymiarowe wymagania w zakresie kompetencji. W artykule przedstawiono kluczowe kompetencje pracowników szczebla kierowniczego, które są warunkiem niezbędnym skutecznego zarządzania organizacją. Są to kompetencje w zakresie umiejętności interpersonalnych, technicznych, technologicznych i organizacyjnych oraz zarządzania wiedzą, umiejętność pracy zespołowej, sztuki negocjacji. W artykule podkreślono, że każdy menedżer, bez względu na pozycję i funkcję, musi być skuteczny i efektywny w działaniach kierowniczych. Stąd wiedza i kompetencje menedżerskie, jak również osobowość i doświadczenie, inteligencja, wyobraźnia i kreatywność są kluczowymi cechami przywódczymi, które powinny cechować każdego menedżera współczesnej organizacji.

Strony (od-do)

33 - 50

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.