W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Determining the parameters of static atmosphere based on experimental data

Autorzy

[ 1 ] Katedra Techniki Cieplnej, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Matematyki, Wydział Elektryczny, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Instytut Inżynierii Środowiska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

PL Wyznaczanie parametrów atmosfery statycznej na podstawie danych eksperymentalnych

Rok publikacji

2016

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2016 | Tom: vol. 68 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • aviation
  • flight altitude calculation
  • atmosphere temperaure gradient
  • standard atmosphere
PL
  • lotnictwo
  • obliczanie wysokości lotu
  • gradient temperatury atmosfery
  • atmosfera standardowa
Streszczenie

EN The paper presents the problem of determining static atmosphere parameters assuming the relation between the temperature and the pressure described with the polytropic process. In general, the initial state of the polytropic process expressed with pressure p0, temperature T0 is unknown, similarly to polytropic exponent n. Temperature and pressure can be measured during the flight. The measured values serve the purpose of determining the characteristic parameters of the polytropic and then determining the form of relation of flight altitude as a function of pressure. Simulation research and research based on real data confirm the described algorithm.

PL W pracy przedstawiono zagadnienie wyznaczania parametrów atmosfery statycznej przy założeniu zależności temperatury od ciśnienia opisanego przemianą politropową. W ogólności nie jest znany stan początkowy przemiany politropowej wyrażony ciśnieniem p0, temperaturą T0 a ponadto nieznany jest również wykładnik politropy n. W trakcie lotu samolotu można dokonywać pomiaru temperatury i ciśnienia. Te pomierzone wielkości służą do wyznaczenia parametrów charakterystycznych politropy a następnie określenia postaci zależności wysokości położenia samolotu w funkcji ciśnienia. Obliczenia symulacyjne i oparte na danych rzeczywistych potwierdzają skuteczność opisanego algorytmu.

Strony (od-do)

53 - 63

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.1.03

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.