W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Zdolność małych i średnich przedsiębiorstw do poszukiwania okazji rynkowych

Autorzy

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Katedra Zarządzania Produkcją i Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN The ability of small and medium-sized enterprises to seek market opportunities

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • małe i średnie przedsiębiorstwa
  • okazje rynkowe
  • przedsiębiorczość
EN
  • small and medium-sized enterprises
  • market opportunities
  • entrepreneurship
Streszczenie

PL Główna teza rozprawy mówi, że poprzez poszukiwanie i wykorzystanie okazji rynkowych małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wydłużyć swój cykl życia. W konsekwencji, postawiono następujące pytania badawcze: (1) Czy okazje rynkowe mają odwzorowanie w modelach biznesowych przedsiębiorstw? (2) Czy przedsiębiorstwa małe i średnie stosują metody wspomagające poszukiwanie okazji rynkowych? (3) Czy przedsiębiorstwa małe i średnie poszukują okazji przy pomocy tych samych metod, które stosują przedsiębiorstwa duże? (4) Czy rozwiązania strukturalne przedsiębiorstw małych i średnich wspomagają poszukiwanie okazji rynkowych ? (5) Czy przedsiębiorstwa małe i średnie zwiększają swoją zdolność do podjęcia okazji rynkowych poprzez stosowanie elastycznych zasobów? Aby odpowiedzieć na te pytania przeanalizowano literaturę przedmiotu oraz przeprowadzono badania empiryczne ogółem w 300 przedsiębiorstwach. Uzyskane wyniki pozwalają stwierdzić, że relatywnie mały odsetek MSP poszukuje okazji rynkowych stosując metody analizy strategicznej, prowadząc badania marketingowe lub wykorzystując cechy przedsiębiorcze menedżerów.

EN The main thesis of the dissertation says that through the exploration and utilization of market opportunities small and medium-sized enterprises can extend their life cycle. Consequently, the following research questions have been asked: (1) Do the market opportunities have representation in the business models of enterprises? (2) Do small and medium-sized enterprises use methods to support the search for market opportunities? (3) Do small and medium-sized enterprises seek opportunities using the same methods, which are used by large sized enterprises? (4) Does the organization of small and medium-sized enterprises support the search for market opportunities? (5) Do small and medium-sized enterprises increase their ability to take market opportunities through the use of flexible resources? To answer for these questions a literature study was undertaken and empirical research was conducted in a total of 300 enterprises. The results allow to conclude that a relatively small portion of SMEs look for market opportunities by using methods of strategic analysis, conducting marketing research or by using an entrepreneurial features of managers.

Liczba stron

209

Dziedzina wg OECD

ekonomia i biznes

Dyscyplina wg KBN

organizacja i zarządzanie

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1831

Katalog on-line

to20179032

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Henryk Sobolewski

Miejsce

Poznań, Polska

Data

21.03.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Magdalena K. Wyrwicka

Miejsce

Poznań, Polska

Data

28.04.2017

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

22.05.2017

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.