Badanie roli IT Service Managera w małych i średnich przedsiębiorstwach
[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik
EN The research of the role of the IT Service Manager in small and medium-sized enterprises
polski
- informatyka
- IT Service Manager
- zarządzanie usługami informatycznymi
- małe i średnie przedsiębiorstwa
- MSP
- computer science
- IT Service Manager
- IT Service Management
- small and medium-sized enterprises
- SMEs
PL Głównym celem rozprawy była analiza roli IT Service Managera, jako elementu innowacyjnego zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Celem utylitarnym była propozycja adaptacji doświadczeń w zarządzaniu usługami informatycznymi sprawdzonych przez przedsiębiorstwa duże w obszarze MSP. Definicja roli IT Service Managera obejmuje komponent wewnętrzny (KW) i komponent zewnętrzny (KZ). KW uwzględnia umiejętności twarde oraz umiejętności miękkie. Pierwsza grupa uwzględnia znajomość standardów IT Service Management (ITIL), standardów zarządzania projektami (Prince 2, GPM IPMA, PMI) i umów SLA. Druga grupa obejmuje komunikację w zespole projektowym, zarządzanie konfliktem, budowanie relacji z klientem, stały rozwój kompetencji zespołu projektowego. Postępująca globalizacja i digitalizacja czynią zarządzanie obszarem informatycznym coraz bardziej złożonym. Odpowiedzią na tę złożoność jest wypracowanie nowych metod zarządzania i wdrożenie nowych ról takich jak rola IT Service Managera.
EN The main objective of the doctoral thesis was the analysis of the role of IT Service Manager as element of the innovative management in the area of small and medium sized enterprises. The banausic objective was the proposal of adaptation of experiences collected among big companies in the area of SMEs. Definition of the role of IT Service Manager consists two elements: internal component (IC) and external component (EC). IC focuses on the awarness of the standards of IT Service Management (ITIL), project management standards (Prince 2, GPM IPMA, PMI) and SLA contracts. Second group consists communication in the project team, development of relationship with the customer, continuous development of the team skills. Progressing globalisation and digitalization are making IT management more complex. The answer towards this complexity is development of the new management methods and implementaion in the organisation of new roles like the role of IT Service Manager.
353
ekonomia i biznes
organizacja i zarządzanie
DrOIN 1973
publiczny
Agnieszka Merkisz-Guranowska
Poznań, Polska
12.03.2019
polski
publiczny
Henryk Sobolewski
Poznań, Polska
18.03.2019
polski
publiczny
rozprawa doktorska
Poznań, Polska
09.04.2019
Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu