W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Badanie roli IT Service Managera w małych i średnich przedsiębiorstwach

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Katedra Przedsiębiorczości i Komunikacji w Biznesie, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

[ 1 ] Instytut Maszyn Roboczych i Pojazdów Samochodowych, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Wariant tytułu

EN The research of the role of the IT Service Manager in small and medium-sized enterprises

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • informatyka
  • IT Service Manager
  • zarządzanie usługami informatycznymi
  • małe i średnie przedsiębiorstwa
  • MSP
EN
  • computer science
  • IT Service Manager
  • IT Service Management
  • small and medium-sized enterprises
  • SMEs
Streszczenie

PL Głównym celem rozprawy była analiza roli IT Service Managera, jako elementu innowacyjnego zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Celem utylitarnym była propozycja adaptacji doświadczeń w zarządzaniu usługami informatycznymi sprawdzonych przez przedsiębiorstwa duże w obszarze MSP. Definicja roli IT Service Managera obejmuje komponent wewnętrzny (KW) i komponent zewnętrzny (KZ). KW uwzględnia umiejętności twarde oraz umiejętności miękkie. Pierwsza grupa uwzględnia znajomość standardów IT Service Management (ITIL), standardów zarządzania projektami (Prince 2, GPM IPMA, PMI) i umów SLA. Druga grupa obejmuje komunikację w zespole projektowym, zarządzanie konfliktem, budowanie relacji z klientem, stały rozwój kompetencji zespołu projektowego. Postępująca globalizacja i digitalizacja czynią zarządzanie obszarem informatycznym coraz bardziej złożonym. Odpowiedzią na tę złożoność jest wypracowanie nowych metod zarządzania i wdrożenie nowych ról takich jak rola IT Service Managera.

EN The main objective of the doctoral thesis was the analysis of the role of IT Service Manager as element of the innovative management in the area of small and medium sized enterprises. The banausic objective was the proposal of adaptation of experiences collected among big companies in the area of SMEs. Definition of the role of IT Service Manager consists two elements: internal component (IC) and external component (EC). IC focuses on the awarness of the standards of IT Service Management (ITIL), project management standards (Prince 2, GPM IPMA, PMI) and SLA contracts. Second group consists communication in the project team, development of relationship with the customer, continuous development of the team skills. Progressing globalisation and digitalization are making IT management more complex. The answer towards this complexity is development of the new management methods and implementaion in the organisation of new roles like the role of IT Service Manager.

Liczba stron

353

Dziedzina wg OECD

ekonomia i biznes

Dyscyplina wg KBN

organizacja i zarządzanie

Sygnatura rozprawy w wersji drukowanej

DrOIN 1973

Katalog on-line

to2018998325

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Agnieszka Merkisz-Guranowska

Miejsce

Poznań, Polska

Data

12.03.2019

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Henryk Sobolewski

Miejsce

Poznań, Polska

Data

18.03.2019

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

09.04.2019

Jednostka nadająca tytuł

Rada Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Uzyskany tytuł

doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.