Wpływ kapitału społecznego na zarządzanie wartością przedsiębiorstw z branż zaawansowanych technologii w Wielkopolsce
[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee
EN The impact of social capital on the value management of companies belonging to high-tech industries in Greater Poland
polish
- kapitał społeczny
- kapitał intelektualny
- wartość przedsiębiorstwa
- zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- wartość przedsiębiorstw zaawansowanych technologii
- social capital
- intellectual capital
- value of the enterprise
- value based management
- value of the high-tech companies
PL Przedmiot rozprawy obejmuje problematykę związaną z kapitałem społecznym i jego rolą w budowaniu wartości przedsiębiorstw. Uzasadnieniem dla podjęcia niniejszego tematu są postępujące procesy globalizacyjne, wsparte rozwojem zaawansowanych technologii, które dały podstawę do ciągłego uzupełniania wiedzy z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem o paradygmaty, oparte na czynnikach miękkich, w tym na kapitale społecznym. W związku z tym, celem niniejszej rozprawy jest zbadanie wpływu kapitału społecznego na zarządzanie wartością przedsiębiorstw zaawansowanych technologii w Wielkopolsce. Realizacja celu głównego prowadzona była przede wszystkim w oparciu o wywiady eksperckie (na grupie 15 naukowców) oraz badania ilościowe prowadzone techniką CATI na grupie 51 przedsiębiorstw. Metodyka badawcza zakładała wyznaczenie poziomu kapitału społecznego w przedsiębiorstwach i odniesienie go do zestawu wskaźników opisujących wartość przedsiębiorstw, uzyskanych na podstawie sprawozdań finansowych. W toku realizacji prac nad rozprawą zweryfikowane zostały trzy hipotezy badawcze.
EN This thesis concerns social capital and its role in creating firm’s long-term value. The ongoing processes of globalization and the continuous development of new technologies give the foundation for introducing new paradigms based on the soft factors, with social capital among them, into company management. Taking the above into consideration this paper aims at investigating the impact of social capital on managing the value of the high technology enterprises in Greater Poland. The study is mainly built on the quantitative CATI research (conducted on the group of 51 firms). The research methodology seeks to define the social capital status in businesses and compare it with the set of the business value coefficients presented in their financial statements. The empirical study involves testing three different hypotheses.
244
social sciences
management and quality studies
DrOIN 1989
public
Jan Sikora
Poznań, Polska
21.11.2019
polish
public
Maciej Urbaniak
Łódź, Polska
21.10.2019
polish
public
dissertation
Poznań, Polska
18.12.2019
doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości