Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Wpływ kapitału społecznego na zarządzanie wartością przedsiębiorstw z branż zaawansowanych technologii w Wielkopolsce

Authors

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Promoter

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

EN The impact of social capital on the value management of companies belonging to high-tech industries in Greater Poland

Language

polish

Keywords
PL
  • kapitał społeczny
  • kapitał intelektualny
  • wartość przedsiębiorstwa
  • zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
  • wartość przedsiębiorstw zaawansowanych technologii
EN
  • social capital
  • intellectual capital
  • value of the enterprise
  • value based management
  • value of the high-tech companies
Abstract

PL Przedmiot rozprawy obejmuje problematykę związaną z kapitałem społecznym i jego rolą w budowaniu wartości przedsiębiorstw. Uzasadnieniem dla podjęcia niniejszego tematu są postępujące procesy globalizacyjne, wsparte rozwojem zaawansowanych technologii, które dały podstawę do ciągłego uzupełniania wiedzy z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem o paradygmaty, oparte na czynnikach miękkich, w tym na kapitale społecznym. W związku z tym, celem niniejszej rozprawy jest zbadanie wpływu kapitału społecznego na zarządzanie wartością przedsiębiorstw zaawansowanych technologii w Wielkopolsce. Realizacja celu głównego prowadzona była przede wszystkim w oparciu o wywiady eksperckie (na grupie 15 naukowców) oraz badania ilościowe prowadzone techniką CATI na grupie 51 przedsiębiorstw. Metodyka badawcza zakładała wyznaczenie poziomu kapitału społecznego w przedsiębiorstwach i odniesienie go do zestawu wskaźników opisujących wartość przedsiębiorstw, uzyskanych na podstawie sprawozdań finansowych. W toku realizacji prac nad rozprawą zweryfikowane zostały trzy hipotezy badawcze.

EN This thesis concerns social capital and its role in creating firm’s long-term value. The ongoing processes of globalization and the continuous development of new technologies give the foundation for introducing new paradigms based on the soft factors, with social capital among them, into company management. Taking the above into consideration this paper aims at investigating the impact of social capital on managing the value of the high technology enterprises in Greater Poland. The study is mainly built on the quantitative CATI research (conducted on the group of 51 firms). The research methodology seeks to define the social capital status in businesses and compare it with the set of the business value coefficients presented in their financial statements. The empirical study involves testing three different hypotheses.

Number of pages

244

OECD domain

social sciences

KBN discipline

management and quality studies

Signature of printed version

DrOIN 1989

On-line catalog

to2020500394

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Jan Sikora

Place

Poznań, Polska

Date

21.11.2019

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Maciej Urbaniak

Place

Łódź, Polska

Date

21.10.2019

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

18.12.2019

Obtained title

doktor nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu i jakości

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.