Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

A comparative study of student engagement in two Polish universities

Authors

[ 1 ] Katedra Zarządzania i Systemów Informatycznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

PL Porównawcze badanie zaangażowania studentów w dwóch polskich uniwersytetach

Year of publication

2018

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2018 | Journal number: nr 76

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • ontology
  • academic commitment
  • engagement
  • evaluation
  • student
  • university
  • comparative study
PL
  • ontologia
  • zaangażowanie akademickie
  • zaangażowanie
  • ocena
  • student
  • uniwersytet
  • studium porównawcze
Abstract

EN Student engagement and retention are major concerns for universities around the world. It is vital to improve student retention by delivering quality education and engaging students in their studies, leading to student success and graduation and integration in the workforce. This study examines a degree of engagement in two Polish universities. The aim of this research was to evaluate and compare student engagement between two respondent groups. Data for this study were collected from 394 university students through selfevaluation using internet-based survey instrument. The differences between the universities were compared according to the current state, target state and, creative tension, describing the gap between a person’s feeling of current reality and target for future. The analysis of the test results clearly demonstrated the possibility to use such an application to evaluate the students’ engagement and, the comparison clearly identified considerable differences between the two university cases.

PL Zaangażowanie i utrzymywanie studentów to ważna kwestia uniwersytetów na całym świecie. Konieczne jest poprawienie retencji studentów przez ich angażowanie i zapewnianie wysokiej jakości edukacji. Badanie dotyczy oceny i porównania stopnia zaangażowania studentów w dwóch polskich uczelniach. W badaniu zebrano dane dotyczące 394 studentów w ramach samooceny przeprowadzonej za pomocą internetowego narzędzia ankietowego. Różnice między uniwersytetami zostały porównane zgodnie z stanem aktualnym i docelowym, opisując lukę między odczuwaniem obecnej rzeczywistości a celami na przyszłość. Analiza wyników testów wyraźnie pokazała możliwość wykorzystania aplikacji do oceny zaangażowania uczniów, a porównanie wyraźnie wskazało znaczne różnice między dwoma przypadkami uniwersyteckimi.

Pages (from - to)

87 - 98

DOI

10.21008/j.0239-9415.2018.076.06

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

10

Ministry points / journal in years 2017-2021

10

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.