W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

A comparative study of student engagement in two Polish universities

Autorzy

[ 1 ] Katedra Zarządzania i Systemów Informatycznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Wariant tytułu

PL Porównawcze badanie zaangażowania studentów w dwóch polskich uniwersytetach

Rok publikacji

2018

Opublikowano w

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Rocznik: 2018 | Numer: nr 76

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • ontology
  • academic commitment
  • engagement
  • evaluation
  • student
  • university
  • comparative study
PL
  • ontologia
  • zaangażowanie akademickie
  • zaangażowanie
  • ocena
  • student
  • uniwersytet
  • studium porównawcze
Streszczenie

EN Student engagement and retention are major concerns for universities around the world. It is vital to improve student retention by delivering quality education and engaging students in their studies, leading to student success and graduation and integration in the workforce. This study examines a degree of engagement in two Polish universities. The aim of this research was to evaluate and compare student engagement between two respondent groups. Data for this study were collected from 394 university students through selfevaluation using internet-based survey instrument. The differences between the universities were compared according to the current state, target state and, creative tension, describing the gap between a person’s feeling of current reality and target for future. The analysis of the test results clearly demonstrated the possibility to use such an application to evaluate the students’ engagement and, the comparison clearly identified considerable differences between the two university cases.

PL Zaangażowanie i utrzymywanie studentów to ważna kwestia uniwersytetów na całym świecie. Konieczne jest poprawienie retencji studentów przez ich angażowanie i zapewnianie wysokiej jakości edukacji. Badanie dotyczy oceny i porównania stopnia zaangażowania studentów w dwóch polskich uczelniach. W badaniu zebrano dane dotyczące 394 studentów w ramach samooceny przeprowadzonej za pomocą internetowego narzędzia ankietowego. Różnice między uniwersytetami zostały porównane zgodnie z stanem aktualnym i docelowym, opisując lukę między odczuwaniem obecnej rzeczywistości a celami na przyszłość. Analiza wyników testów wyraźnie pokazała możliwość wykorzystania aplikacji do oceny zaangażowania uczniów, a porównanie wyraźnie wskazało znaczne różnice między dwoma przypadkami uniwersyteckimi.

Strony (od-do)

87 - 98

DOI

10.21008/j.0239-9415.2018.076.06

Typ licencji

CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

10

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

10

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.