Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Doskonalenie systemu obsługi zgłoszeń użytkowników oprogramowania w przedsiębiorstwach

Authors

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

EN Improving the system of handling software user requests in enterprises

Year of publication

2023

Published in

Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów

Journal year: 2023 | Journal volume: z. 189

Article type

scientific article

Publication language

polish

Keywords
PL
  • usługa IT
  • system IT
  • ITIL
  • zarządzanie zgłoszeniami użytkowników
  • IT Services
  • Information Technology
EN
  • IT service
  • IT system
  • ITIL
  • user ticket management
  • IT Services
  • Information Technology
Abstract

PL Trudno wyobrazić sobie rozwój firmy wykluczającej wykorzystywanie najnowszych technologii do codziennej pracy. Jednak z upływem czasu funkcjonowania danego systemu IT problemy i usterki zgłaszane przez użytkowników zaczynają się powtarzać i kumulować. Jako odpowiedź na to zjawisko autorzy prezentują ramy koncepcji zarządzania zgłoszeniami użytkowników systemów IT, odnosząc się do wyników badań własnych, których celem była identyfikacja typowych zachowań w procesie zgłaszania problemów z systemami IT. W artykule przedstawiono koncepcję zarządzania zgłoszeniami użytkowników, zgodną ze standardami świadczenia usług informatycznych, która ma poprawić funkcjonowanie systemu zgłoszeń i skuteczność rozwiązywania problemów przez wsparcie techniczne.

Pages (from - to)

133 - 145

DOI

10.33119/SIP.2023.189.8

URL

https://econjournals.sgh.waw.pl/SiP/article/view/4040

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

final published version

Date of Open Access to the publication

at the time of publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

140

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.