Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

The Impact of Various Strategies of Injection on the Emission of the DME Powered Engine – A Review

Authors

[ 1 ] Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Title variant

PL Wpływ różnych strategii wtrysku na emisję silnika zasilanego DME - artykuł przeglądowy

Year of publication

2016

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2016 | Journal volume: vol. 68 | Journal number: no. 1

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • DME
  • emission
  • alternative fuels
  • ecology
  • combustion engine
  • self-ignition
PL
  • DME
  • emisja
  • paliwa alternatywne
  • ekologia
  • silnik spalinowy
  • zapłon samoczynny
Abstract

EN The dynamic development of the automotive industry makes the consumption of diesel oil grow rapidly. Due to the increasing ecological requirements, research is conducted that aims at the reduction of the negative influence of this branch of industry on the environ-ment. One line of research is the search for ecological fuels, such as dimethyl ether. The application of this fuel with a simultaneous use of modern injection systems allowing for injecting fuel under very high pressure enables emission reduction, as compared to diesel oil. It turns out that the combustion of DME in modern self-ignition engines results in almost negligible emission of particulate matter, which used to be one of the main drawbacks of the engines fuelled conventionally.

PL Dynamiczny rozwój przemysłu motoryzacyjnego sprawia, że zużycie oleju napędowego bardzo szybko rośnie. W związku z rosnącymi wymaganiami ekologicznymi prowadzone są badania mające na celu zmniejszenie uciążliwości na środowisko tej gałęzi przemysłu. Jednym z kierunków prowadzonych badań jest poszukiwanie nowoczesnych paliw ekologicznych, do których możemy zaliczyć eter dimetylowy. Zastosowanie tego paliwa przy wykorzystaniu nowoczesnych układów wtryskowych, pozwalających na wtryskiwanie paliwa pod bardzo wysokim ciśnieniem, pozwala na obniżenie emisji w stosunku do oleju napędowego. Okazuje się, że spalanie DME w nowoczesnych silnikach ZS powoduje niemal pomijalną emisją cząstek stałych, co było do tej pory jedną z głównych wad silników tego typu zasilanych paliwem konwencjonalnym.

Pages (from - to)

83 - 92

DOI

10.21008/j.2449-920X.2016.68.1.06

License type

CC BY (attribution alone)

Open Access Mode

open journal

Open Access Text Version

original author's version

Date of Open Access to the publication

1 month after publication

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.