W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Sustainable E-Procurement: Key Factors Influencing User Satisfaction and Dissatisfaction

Autorzy

[ 1 ] Instytut Zarządzania i Systemów Informacyjnych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Logistyki, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Sustainability

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 16 | Numer: iss. 13

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • sustainability procurement
  • procurement digitalization
  • public procurement
  • user experience
  • user satisfaction
  • e-procurement
Streszczenie

EN The aim of this study was to identify factors that influence satisfaction and dissatisfaction in the use of public e-procurement. The use of IT solutions promotes sustainable development. Hence, there is a need to conduct research that will allow for the best possible adjustment of e-procurement solutions in order to implement them as widely as possible in business practice. This study used a quantitative exploratory survey-based approach. The obtained research results were analyzed using statistical methods, including factor analysis PCA. Factor analysis identified three main satisfaction factors and two dissatisfaction factors in e-procurement use, highlighting the importance of support, intuitiveness, and security in user satisfaction. This study contributes to the existing literature by providing a nuanced understanding of the factors influencing user satisfaction and dissatisfaction within e-procurement systems, specifically highlighting the role of intuitive design and technical support. It offers a unique perspective by integrating these insights with the specific requirements of public procurement, thereby filling a gap in the research on enhancing user experience in the context of sustainable purchasing practices.

Data udostępnienia online

02.07.2024

Strony (od-do)

5649-1 - 5649-13

DOI

10.3390/su16135649

URL

https://www.mdpi.com/2071-1050/16/13/5649

Uwagi

Article number: 5649

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

02.07.2024

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

100

Impact Factor

3,3 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.