W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Verification of a tram wheel new profile dynamic behavior

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Wariant tytułu

PL Weryfikacja zachowania dynamicznego koła tramwajowego o nowym profilu

Rok publikacji

2017

Opublikowano w

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Rocznik: 2017 | Tom: vol. 69 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • wheel/rail interaction
  • multi - body simulation
PL
  • współpraca kołą z szyną
  • symulacja układów wielomasowych
Streszczenie

EN This paper is concerned about verification of a tram wheel new profile on multi-body simulation basis. The profile was obtained in an optimization process, which objective function was reduction of gaps occurring between points of contact with rail. The followingparameters were checked: derailment coefficient Y/Q, wheelset lateral displacement, number of contact points and wear index. The aim of this work was to determine whether the new wheel profile is suitable for Polish tram networks and if its performance is enhanced in comparison to other profiles being applied. Simulation rides were carried out on tracks with measured geometry. It was found out, that the new profile had significantly better wear properties, but the ride safety was controversial.

PL Niniejszy artykuł jest poświęcony symulacyjnej weryfikacji dynamicznych własności kół tramwajowych o nowym profilu, który o pracowano na drodze optymalizacji kształtu, której funkcją celu była redukcja rozmiarów przerw między punktami kontaktu koła z szyną. Sprawdzono następujące wielkości: współczynnik bezpieczeństwa przeciwko wykolejeniu, przesunięcie poprzeczne zestawu kołowego, spokojność biegu, liczbę punktów styku oraz współczynnik intensywności zużywania. Celem pracy było określenie czy nowy profil może być wdrożony do eksploatacji w polskich sieciach tramwajowych oraz czy jego własności dynamiczne uległy poprawie względem profili obecnie eksploatowanych. Przejazdy symulacyjne były prowadzone na torach o rzeczywistej, zmierzonej geometrii. Zauważono, że nowy profil miał znacznie lepsze właściwości zużyciowe, lecz bezpieczeństwo jazdy było dyskusyjne.

Strony (od-do)

49 - 60

DOI

10.21008/j.2449-920X.2017.69.1.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/38/16

Typ licencji

CC BY-NC-ND (uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne - bez utworów zależnych)

Tryb otwartego dostępu

otwarte repozytorium

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

6

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

6

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.