Employer branding - nowoczesne rozwiązywanie problemu rotacji pracowników
[ 1 ] Katedra Marketingu i Sterowania Ekonomicznego, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ S ] student | [ D ] doktorant
EN Employer branding – a modern solution to the problem of employees turnover
2019
artykuł naukowy
polski
- zarządzanie zasobami ludzkimi
- rotacja pracowników
- employer branding
- human resource management
- employee turnover
- employer branding
PL Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie koncepcji employer brandingu jako nowoczesnego rozwiązania problemu dobrowolnej rotacji pracowników w przedsiębiorstwach. W pierwszej części autorzy omówią problem rotacji pracowników w polskich przedsiębiorstwach – istotę tego zjawiska oraz czynniki na nie wpływające, następnie przedstawione zostaną tradycyjne sposoby zapobiegania rotacji oraz employer branding jako sposób na zatrzymanie pracowników w przedsiębiorstwie. W kolejnej części autorzy zaprezentują wyniki przeprowadzonych badań oraz zaproponują działania employer branding mające zminimalizować rotację pracowników.
EN The main article aim is to present employer branding as a modern solution to the problem of voluntary employee turnover in enterprises. In the first part, the authors will discuss the problem of employee turnover in Polish enterprises – the essence of this phenomenon and factors affecting them, then traditional methods of rotation prevention and employer branding will be presented as a way to keep employees in the company. In the next part, the authors will present the results of the conducted research and will suggest employer branding activities to minimize staff turnover.
163 - 179
CC BY-SA (uznanie autorstwa - na tych samych warunkach)
publiczny
20
40