W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Simulation Study of Force Distribution in the Multiple Linkage System of a Spark Ignition Engine Operating in the Atkinson Cycle

Autorzy

[ 1 ] Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ DW ] doktorant wdrożeniowy | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Rok publikacji

2020

Opublikowano w

SAE Technical Papers

Rocznik: 2020 | Numer: 2020-01-2226

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Streszczenie

EN The tests were carried out on an 3D engine model with an unconventional multiple linkage system. Compared to a classic crankset, the mechanism consists of more elements. In this multiple linkage system the camshaft, the piston rod and the main rod are connected to one common element. The camshaft rotating during operation at twice the speed of the crankshaft makes possible to achieve different piston stroke lengths with each revolution. With proper synchronization of the camshaft revolution with the crankshaft, the suction and compression stroke is smaller in relation to the expansion and exhaust strokes. For this reason, the Atkinson cycle was obtained without interfering with the variable valve timing. The thermal cycle is characterized by increased theoretical thermal efficiency. Due to the unique mechanism, the piston movement has different characteristics compared to classic solutions. Therefore, work was undertaken to analyze the distribution of forces in the system. For the needs of the work, a 3D model of the described engine was created. It was used to examine the characteristics of the piston path during operation. Using computer simulation, piston movement and forces occurring in the system were analyzed. Numerical simulations of combustion process were also carried out in a program designed for internal combustion engines. The most important thermodynamic indices such as pressure distributions, temperatures and heat release are presented. Identical tests were also carried out for the engine with a conventional crank system. The results of both engines were combined and analyzed.

Data udostępnienia online

15.09.2020

Strony (od-do)

1 - 9

DOI

10.4271/2020-01-2226

URL

https://saemobilus.sae.org/content/2020-01-2226/#abstract

Zaprezentowany na

SAE Powertrains, Fuels & Lubricants Meeting, 22-24.09.2020, Kraków, Polska

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

40

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

40

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.