W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Capabilities of Nearly Zero Energy Building (nZEB) Electricity Generation to Charge Electric Vehicle (EV) Operating in Real Driving Conditions (RDC)

Autorzy

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Dziekanat Wydziału Inżynierii Lądowej i Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Wydział Architektury, Politechnika Poznańska | [ 4 ] Dział ds. Inwestycji, Kanclerz, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ D ] doktorant

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.1] Architektura i urbanistyka
[2.7] Inżynieria lądowa i transport

Rok publikacji

2021

Opublikowano w

Energies

Rocznik: 2021 | Tom: vol. 14 | Numer: no. 22

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • electric vehicles
  • energy consumption
  • Real Driving Conditions
  • renewable energy generation
Streszczenie

EN The growing number of electric vehicles in recent years is observable in almost all countries. The country’s energy transition should accompany this rise in electromobility if it is currently generated from non-renewable sources. Only electric vehicles powered by renewable energy sources can be considered zero-emission. Therefore, it is essential to conduct interdisciplinary research on the feasibility of combining energy recovery/generation structures and testing the energy consumption of electric vehicles under real driving conditions. This work presents a comprehensive approach for evaluating the energy consumption of a modern public building–electric vehicle system within a specific location. The original methodology developed includes surveys that demonstrate the required mobility range to be provided to occupants of the building under consideration. In the next step, an energy balance was performed for a novel near-zero energy building equipped with a 199.8 kWp photovoltaic installation, the energy from which can be used to charge an electric vehicle. The analysis considered the variation in vehicle energy consumption by season (winter/summer), the actual charging profile of the vehicle, and the parking periods required to achieve the target range for the user.

Strony (od-do)

7591-1 - 7591-22

DOI

10.3390/en14227591

URL

https://www.mdpi.com/1996-1073/14/22/7591

Uwagi

article number: 7591

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Punktacja Ministerstwa / czasopismo w ewaluacji 2017-2021

140

Impact Factor

3,252

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.