W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozdział

Pobierz BibTeX

Tytuł

Model for Developing the Creativity of Future Engineers

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2023

Typ rozdziału

rozdział w monografii naukowej / referat

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • management competencies
  • Creativity
  • Engineers’ skills
  • Competencies of the future
Streszczenie

EN The article presents factors and their interrelations that influence the development of engineers’ creativity. The subject of the article is in the field of human resources management and was in-spired by the results of research related to the analysis of the competency potential of future employees. The main goals of this paper are: - How can competencies of future engineers in the area of creativity be developed and what does creativity depend on – internal and external factors. - Can a model of enhancing creativity of future engineers be worked out? The research was carried out between 2014-2020, on a group of 861 students. The survey method was used, and the research tool was a self-evaluation questionnaire. The research used regression analyses, Spearman’s rank correlation coefficients, the power of interrelation between chosen variables (social competencies and forms of education) was evaluated. Hierarchical multiple regression was carried out to verify the objective of the research. The analysis of correlations was verified and visualised with principal components analysis PCA, as well with cluster analysis using Ward’s method. The main value of the article is the developed graphic model that reflects the stages of creative development as a competence that is a very important competence resource of the company. A mathematical model that includes the analysis, based on hierarchical multiple regression, revealed that social competencies and forms of learning examined are strongly correlated with 'creative thinking' competence, and this correlation is statistically significant.

Strony (od-do)

411 - 420

URL

https://papers.academic-conferences.org/index.php/eckm/article/view/1272/1320

Książka

Proceedings of the 24th European Conference on Knowledge Management ECKM 2023. Vol. 1

Zaprezentowany na

24th European Conference on Knowledge Management ECKM 2023, 7-8.09.2023, Lisbon, Portugal

Typ licencji

inne

Tryb otwartego dostępu

witryna wydawcy

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

1 miesiąc po opublikowaniu

Punktacja Ministerstwa / rozdział

5

Punktacja Ministerstwa / rozdział (nauki humanistyczne, społeczne i teologiczne)

5

Punktacja Ministerstwa / konferencja (CORE)

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.