W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Vibration Signal Processing for Multirotor UAVs Fault Diagnosis: Filtering or Multiresolution Analysis?

Autorzy

[ 1 ] Instytut Robotyki i Inteligencji Maszynowej, Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Automatyki, Robotyki i Elektrotechniki, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.2] Automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Eksploatacja i Niezawodność – Maintenance and Reliability

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 26 | Numer: no. 1

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • signal processing
  • fast fourier transform
  • discrete wavelet transform
  • Kalman filter
  • UAVs
Streszczenie

EN In the modern technological advancements, Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) have emerged across diverse applications. As UAVs evolve, fault diagnosis witnessed great advancements, with signal processing methodologies taking center stage. This paper presents an assessment of vibration-based signal processing techniques, focusing on Kalman filtering (KF) and Discrete Wavelet Transform (DWT) multiresolution analysis. Experimental evaluation of healthy and faulty states in a quadcopter, using an accelerometer, are presented. The determination of the 1024 Hz sampling frequency is facilitated through finite element analysis of 20 mode shapes. KF exhibits commendable performance, successfully segregating faulty and healthy peaks within an acceptable range. While the six-level multi-decomposition unveils good explanations for fluctuations eluding KF. Ultimately, both KF and DWT showcase high-performance capabilities in fault diagnosis. However, DWT shows superior assessment precision, uncovering intricate details and facilitating a holistic understanding of fault-related characteristics.

Data udostępnienia online

08.12.2023

Strony (od-do)

1 - 19

DOI

10.17531/ein/176318

URL

https://doi.org/10.17531/ein/176318

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Data udostępnienia

08.12.2023

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

200

Impact Factor

2,5 [Lista 2022]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.