W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Rozprawa doktorska

Pobierz BibTeX

Tytuł

Zintegrowany model zarządzania gabinetem stomatologicznym

Autorzy

Promotor

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Promotor pomocniczy

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Recenzenci

Wariant tytułu

EN An integrated model for dental practice management

Język

polski

Słowa kluczowe
PL
  • zarządzanie w stomatologii
  • efektywność
  • czynniki pozamedyczne
EN
  • management in dentistry
  • efficiency
  • non-medical factors
Streszczenie

PL Rozprawa dotyczy opracowania modelu zarządzania gabinetem stomatologicznym w obszarze obsługi pacjenta, który pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów przy uwzględnieniu wpływu czynników pozamedycznych na decyzje pacjenta. Wybrano i zaprezentowano kluczowe czynniki pozamedyczne w podziale na obszary: techniczno-organizacyjny, finansowy oraz interpersonalny. Zrealizowano sondaż diagnostyczny celem zbadania stopnia istotności tych czynników dla pięciu grup: pacjentów, lekarzy dentystów, higienistów, zarządzających i pozostałych pracowników zespołów stomatologicznych. Wskazano, które z czynników wpływają na decyzje pacjentów o wyborze gabinetu stomatologicznego, rezygnacji z usług oraz leczeniu w zakresie szerszym niż pierwotna potrzeba i są istotne dla budowania przewagi rynkowej. Zaproponowano autorskie wskaźniki do oceny poziomów funkcjonowania gabinetu stomatologicznego. Opracowano praktyczne rekomendacje dla zarządzających w zakresie oceny i interpretacji parametrów działania gabinetów stomatologicznych.

EN The following PhD thesis relates to creation of a model of dental office management in the area of patient service that allows efficient use of available resources while considering the influence of non-medical factors on patient’s decisions. Key non-medical factors were selected and presented in three areas: technical-organizational, financial and interpersonal. A diagnostic survey was conducted to examine the relevance of these factors for five groups: patients, dentists, hygienists, managers and dental staff. It was pointed out what factors influence patients' decisions to choose a dental office, cancel services and treatment beyond the original need, and are important for building a market advantage. The author's indicators for assessing the levels of operation of a dental office were proposed. Practical recommendations were developed for managers in evaluating and interpreting the performance parameters of dental offices.

Liczba stron

179

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

nauki o zarządzaniu i jakości

Pełny tekst rozprawy doktorskiej

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Pierwsza recenzja

Henryk Mruk

Miejsce

Puszczykowo, Polska

Data

03.07.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Druga recenzja

Przemysław Niewiadomski

Miejsce

Zielona Góra, Polska

Data

06.07.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Trzecia recenzja

Elżbieta Paszyńska

Miejsce

Poznań, Polska

Data

17.06.2024

Język

polski

Tekst recenzji

Pobierz plik

Poziom dostępu do recenzji

publiczny

Status rozprawy

rozprawa doktorska przed obroną

Miejsce obrony

Poznań, Polska

Data obrony

16.10.2024

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.