Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Dissertation

Download BibTeX

Title

Zintegrowany model zarządzania gabinetem stomatologicznym

Authors

Promoter

[ 1 ] Instytut Transportu, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Supporting promoter

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Reviewers

Title variant

EN An integrated model for dental practice management

Language

polish

Keywords
PL
  • zarządzanie w stomatologii
  • efektywność
  • czynniki pozamedyczne
EN
  • management in dentistry
  • efficiency
  • non-medical factors
Abstract

PL Rozprawa dotyczy opracowania modelu zarządzania gabinetem stomatologicznym w obszarze obsługi pacjenta, który pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów przy uwzględnieniu wpływu czynników pozamedycznych na decyzje pacjenta. Wybrano i zaprezentowano kluczowe czynniki pozamedyczne w podziale na obszary: techniczno-organizacyjny, finansowy oraz interpersonalny. Zrealizowano sondaż diagnostyczny celem zbadania stopnia istotności tych czynników dla pięciu grup: pacjentów, lekarzy dentystów, higienistów, zarządzających i pozostałych pracowników zespołów stomatologicznych. Wskazano, które z czynników wpływają na decyzje pacjentów o wyborze gabinetu stomatologicznego, rezygnacji z usług oraz leczeniu w zakresie szerszym niż pierwotna potrzeba i są istotne dla budowania przewagi rynkowej. Zaproponowano autorskie wskaźniki do oceny poziomów funkcjonowania gabinetu stomatologicznego. Opracowano praktyczne rekomendacje dla zarządzających w zakresie oceny i interpretacji parametrów działania gabinetów stomatologicznych.

EN The following PhD thesis relates to creation of a model of dental office management in the area of patient service that allows efficient use of available resources while considering the influence of non-medical factors on patient’s decisions. Key non-medical factors were selected and presented in three areas: technical-organizational, financial and interpersonal. A diagnostic survey was conducted to examine the relevance of these factors for five groups: patients, dentists, hygienists, managers and dental staff. It was pointed out what factors influence patients' decisions to choose a dental office, cancel services and treatment beyond the original need, and are important for building a market advantage. The author's indicators for assessing the levels of operation of a dental office were proposed. Practical recommendations were developed for managers in evaluating and interpreting the performance parameters of dental offices.

Number of pages

179

Scientific discipline (Law 2.0)

management and quality studies

Full text of dissertation

Download file

Access level to full text

public

First review

Henryk Mruk

Place

Puszczykowo, Polska

Date

03.07.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Second review

Przemysław Niewiadomski

Place

Zielona Góra, Polska

Date

06.07.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Third review

Elżbieta Paszyńska

Place

Poznań, Polska

Date

17.06.2024

Language

polish

Review text

Download file

Access level to review text

public

Dissertation status

dissertation before defense

Place of defense

Poznań, Polska

Date of defense

16.10.2024

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.