Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Development trends of high pressure common-rail pumps

Authors

[ 1 ] Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Wydział Inżynierii Transportu, Politechnika Poznańska | [ D ] phd student | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[2.7] Civil engineering and transport

Title variant

PL Kierunki rozwoju wysokociśnieniowych pomp paliwa typu common-rail

Year of publication

2018

Published in

Journal of Mechanical and Transport Engineering

Journal year: 2018 | Journal volume: vol. 70 | Journal number: no. 2

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • common-rail
  • fuel pump
  • lubricity
  • emission
Abstract

EN Due to systematic reduction of he permissible levels of harmful and toxic substances in the exhaust gases, particulary of which particulate matter appears to be unfavorable, there is a continuing need to improve the fuel injection parameters. One of the factors determining the correct fuel injection is the injection pressure, which strongly depends on the design of the common-rail pump. This article presents the latest common-rail pump solutions for automotive vehicles and prototype constructions in terms of improved system efficiency and reliability. The latest pump solutions utilize one pumping section and allows to inject pressure up to 3000 bar, while synchronizing the delivery phase with the fuel injection phase. In the further development of the injection systems, hybrid solutions are expected to form a combination of unit injector and common rail systems.

PL Ze względu na systematyczne obniżanie dopuszczalnych poziomów emisji substancji toksycznych i szkodliwych w gazach spalinowych, z których szczególnie ważne dla silników o zapłonie samoczynnym są cząstki stałe, istnieje potrzeba ciągłego polepszania warunków wtrysku paliwa. Jednym z czynników determinujących poprawne rozpylenie paliwa jest ciśnienie wtrysku, które jest bezpośrednio związane z konstrukcją pompy paliwa. W artykule zaprezentowano najnowsze proponowane rozwiązania pomp typu common-rail przeznaczonych do pojazdów samochodowych oraz rozwiązania prototypowe w aspekcie zwiększania sprawności oraz niezawodności układu. Najnowsze rozwiązania pomp common-rail wykorzystują jedną sekcję tłoczącą i pozwalają na osiągnięcie ciśnienia wtrysku do 3000 barów, umożliwiając jednocześnie synchronizację fazy tłoczenia z fazą wtrysku paliwa. Jako jeden z dalszych etapów rozwoju prognozuje się wykorzystanie układów hybrydowych, łączących zalety systemów typu common-rail oraz unit injector system.

Pages (from - to)

63 - 72

DOI

10.21008/j.2449-920X.2018.70.2.05

URL

http://jmte.put.poznan.pl/index.php/jmte/article/view/56

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

6

Ministry points / journal in years 2017-2021

6

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.