Depending on the amount of data to process, file generation may take longer.

If it takes too long to generate, you can limit the data by, for example, reducing the range of years.

Article

Download file Download BibTeX

Title

Entrepreneurial mindset and multicultural communication skills : a reflection on the ECMT+intensive programme

Authors

[ 1 ] Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] employee

Scientific discipline (Law 2.0)

[6.6] Management and quality studies

Title variant

PL Myślenie przedsiębiorcze i umiejętność komunikacji w środowisku wielokulturowym – refleksja na temat intensywnego programu nauczania w ramach ECMT+

Year of publication

2019

Published in

Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie

Journal year: 2019 | Journal number: nr 79

Article type

scientific article

Publication language

english

Keywords
EN
  • ECMT+ Project
  • entrepreneurial mindset
  • entrepreneurship education
  • intercultural collaboration
PL
  • Projekt ECMT+
  • myślenie przedsiębiorcze
  • edukacja w zakresie przedsiębiorczości
  • współpraca międzykulturowa
Abstract

EN Streamlining the process of entrepreneurship higher education in the field of shaping an entrepreneurial mindset, communication skills, and the professional competences necessary for working in a multicultural environment is one of the significant challenges of the Erasmus+ Strategic Partnership Project titled Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams (ECMT+). The purpose of the conducted research is to explore and work out practical methods and tools for entrepreneurship education to support the learning and teaching processes in higher education. The aim of this paper is to present a model of entrepreneurship teaching formats – methods, tools, contents – to enhance the development of entrepreneurial attitudes and multicultural communication skills. Both descriptive and explanatory techniques were used in the presented study.

PL Usprawnienie procesu nauczania przedsiębiorczości w szkolnictwie wyższym w zakresie kształtowania postaw przedsiębiorczych, umiejętności komunikacyjnych i kompetencji zawodowych niezbędnych do pracy w środowisku wielokulturowym jest jednym z istotnych wyzwań dla partnerów strategicznych Erasmus+ w ramach projektu pt. „Przedsiębiorczość i Komunikacja w Środowisku Wielokulturowym” (ECMT+). Celem przeprowadzonych badań jest zdiagnozowanie i wypracowanie praktycznych metod i narzędzi nauczania przedsiębiorczości w celu wspierania procesów uczenia się i nauczania na poziomie szkolnictwa wyższego. Celem poznawczym artykułu jest zaprezentowanie modelu formatów nauczania przedsiębiorczości, składającego się z metod, narzędzi i treści, dla wspierania rozwoju postaw przedsiębiorczych i umiejętności komunikacji międzykulturowej. W przedstawionym badaniu wykorzystano zarówno techniki opisowe, jak i wyjaśniające.

Pages (from - to)

5 - 19

DOI

10.21008/j.0239-9415.2019.079.01

Copyrights to the institution

Politechnika Poznańska

License type

CC BY-SA (attribution - share alike)

Full text of article

Download file

Access level to full text

public

Ministry points / journal

20

Ministry points / journal in years 2017-2021

40

This website uses cookies to remember the authenticated session of the user. For more information, read about Cookies and Privacy Policy.