W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Human resources optimization with MARS and ANN: Innovation geolocation model for generation Z

Autorzy

[ 1 ] Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Jakości, Wydział Inżynierii Zarządzania, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[6.4] Nauki o komunikacji społecznej i mediach
[6.6] Nauki o zarządzaniu i jakości

Rok publikacji

2022

Opublikowano w

Journal of Industrial and Management Optimization

Rocznik: 2022 | Tom: vol. 18 | Numer: iss. 6

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • Artificial Intelligence
  • Human Resources Management
  • Innovation
  • Operational Research
  • Geolocation
  • Generation Z
  • ANN
  • MARS
  • Data Science
Streszczenie

EN Human resources (HR) have a key impact on the creation and implementation of modern products, solutions and concepts. Relatively new and rarely undertaken research challenge in enterprise is optimization of HR in the context of their location and requirements for working conditions. A great challenge here is the transparency and reliability of the collected data. In the article, we present a modern approach to knowledge extraction based on Artificial Intelligence (AI) and Multivariate Adaptive Regression Splines optimizing the availability of HR with a high innovation rate, taking into account their availability time and location. This study was conducted on a group of 5095 young people from the Z generation. A total of 11 variables were analyzed in the context of innovation and presented in this article. The effect of research using machine learning methods is the analysis of the characteristics of generation Z representatives, whose desire is to work in innovative companies. Research results indicate that some regions offer candidates with a higher level and commitment to innovation, and thus make HR more available for the development of innovative products. Chosen models designed by using AI and Operational Research Analytics were presented in the graphic visualization, which is a novelty in the presentation of similar issues in relation to HR.

Strony (od-do)

4093 - 4110

DOI

10.3934/jimo.2021149

URL

https://www.aimsciences.org/article/doi/10.3934/jimo.2021149

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

1,3

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.