W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz plik Pobierz BibTeX

Tytuł

Effect of the Volumetric Flow Rate Measurement Methodology of Positive Pressure Ventilators on the Parameters of the Drive Unit

Autorzy

[ 1 ] Instytut Konstrukcji Maszyn, Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Wydział Inżynierii Mechanicznej, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Instytut Silników Spalinowych i Napędów, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport
[2.9] Inżynieria mechaniczna

Rok publikacji

2023

Opublikowano w

Energies

Rocznik: 2023 | Tom: vol. 16 | Numer: iss. 11

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • portable emissions measurement systems (PEMS)
  • fuel consumption
  • non-road small engine
  • methods of measuring fan flow rates
  • positive pressure ventilators (PPV)
  • mobile fan
Streszczenie

EN The nature and conditions of the execution of tests (open or duct flow) in terms of evaluating the flow rate generated by positive pressure ventilators (PPV) may affect the parameters of the drive unit recorded during testing. In this article, popular PPVs (conventional type—W1 and turbo type—W2) of about 4.2 kW were tested under open flow (Method A) and duct flow (Method B) conditions. During the tests, engine load values were recorded: torque, speed, horsepower and, using portable emissions measurement systems (PEMS), exhaust gas emissions: carbon monoxide (CO), carbon dioxide (CO2), hydrocarbons (HC), nitrogen oxides (NOx) and fuel consumption. Depending on the method used to measure ventilator flow rates, drive units can have different drive power requirements (from 3.2% to 4.5%). Changes in drive unit operating conditions induced by the flow measurement method are observed in the results of fuel consumption (from 0.65% to 9.8%) and emissions of harmful exhaust compounds: CO2 up to 2.4%, CO up to 67%, HC up to 93.2% and NOx up to 37%. The drive units of turbo type fans (W2) are more susceptible to the influence of the test methods in terms of flow assessment, where they have higher emissions of harmful exhaust gases when tested by Method A. Flow measurement methods affect the oscillation of propulsion power, which contributes to disturbances in the control of the fuel–air mixture composition. The purpose of this article is to analyse the impact of testing methods for measuring the flow rate of positive pressure ventilators on the performance of the drive unit.

Data udostępnienia online

04.06.2023

Strony (od-do)

4515-1 - 4515-13

DOI

10.3390/en16114515

URL

https://www.mdpi.com/1996-1073/16/11/4515

Uwagi

Article Number: 4515

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Pełny tekst artykułu

Pobierz plik

Poziom dostępu do pełnego tekstu

publiczny

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

140

Impact Factor

3

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.