W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analysis of harmful compounds concentrations in the exhaust behind a vehicle with compression ignition engine

Autorzy

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Combustion Engines

Rocznik: 2024 | Numer: no. 2 (197)

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • optical measurement method
  • combustion engines
  • remote sensing system
  • car emission
  • teledetection
Streszczenie

EN The article presents issues related to the assessment of concentrations of harmful substances in the exhaust gas cloud behind a compression-ignition passenger vehicle. The introduction discusses the subject of optical measurement methods and refers to Lambert Beer's law describing the phenomenon of absorption of electromagnetic radiation when passing through a partially absorbing and scattering medium. The vehicle used during the tests was characterized by a four-cylinder drive unit with a maximum power of 110 kW at 4000 rpm and a maximum torque of 320 Nm at 2000 rpm. The vehicle was type-approved in accordance with the Euro 4 standard. Exhaust gas dispersion tests behind the vehicle were carried out both in stationary conditions (a specially prepared laboratory stand) and in real operating conditions. PEMS testing equipment was used for this type of measurements. During the measurements, concentrations of harmful exhaust gas compounds were analyzed in relation to the distance of the measuring probe from the exhaust system. In stationary conditions, the influence of the engine speed on the dispersion of pollutants was also studied. The tests carried out show that the concentrations obtained behind a moving vehicle significantly decrease with the distance of the measuring probe, and their dispersion in most cases is much smaller than in the case of stationary tests. This is the basis for recognizing that thanks to this, it is possible to analyze the concentrations obtained and conduct tests using the emission gate.

Strony (od-do)

50 - 55

DOI

10.19206/CE-183184

URL

https://www.combustion-engines.eu/Analysis-of-harmful-compounds-concentrations-in-the-exhaust-behind-a-vehicle-with,183184,0,2.html

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Czas udostępnienia publikacji w sposób otwarty

w momencie opublikowania

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.