W zależności od ilości danych do przetworzenia generowanie pliku może się wydłużyć.

Jeśli generowanie trwa zbyt długo można ograniczyć dane np. zmniejszając zakres lat.

Artykuł

Pobierz BibTeX

Tytuł

Analysis of the Impact of the Comfort Systems in Sport Utility Vehicles on the Exhaust Emissions Measured under Worldwide Harmonized Light vehicles Test Cycles Conditions

Autorzy

[ 1 ] Instytut Napędów i Lotnictwa, Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ 2 ] Instytut Inżynierii Środowiska i Instalacji Budowlanych, Wydział Inżynierii Środowiska i Energetyki, Politechnika Poznańska | [ 3 ] Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu, Politechnika Poznańska | [ P ] pracownik | [ SzD ] doktorant ze Szkoły Doktorskiej

Dyscyplina naukowa (Ustawa 2.0)

[2.7] Inżynieria lądowa, geodezja i transport
[2.10] Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Rok publikacji

2024

Opublikowano w

Journal of Ecological Engineering

Rocznik: 2024 | Tom: vol. 25 | Numer: iss. 12

Typ artykułu

artykuł naukowy

Język publikacji

angielski

Słowa kluczowe
EN
  • fuel consumption
  • exhaust emission
  • WLTC
  • comfort systems
Streszczenie

EN This study investigates the impact of comfort systems in Sport Utility Vehicles (SUVs) on ex-haust emissions and fuel consumption under the Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycle (WLTC) conditions. Two modern SUVs equipped with gasoline engines of 3.6 and 2.0 li-ters were tested, both featuring various comfort systems such as automatic climate control, heated seats, and active safety systems. Measurements were conducted using a chassis dyna-mometer under three operating modes: with comfort systems off, with comfort systems on, and with comfort systems on in sport mode. The results indicate that the activation of comfort sys-tems leads to significant increases in fuel consumption and emissions, including hydrocarbons (up to 29%), carbon monoxide (up to 42%), and particulate matter (up to 58%). The study high-lights the necessity for further research on the influence of comfort systems on vehicle emis-sions, particularly as these systems become more prevalent in modern vehicles. Additionally, the research underscores the potential for increased operational costs and environmental impact due to enhanced vehicle comfort features.

URL

https://www.jeeng.net/Analysis-of-the-Impact-of-the-Comfort-Systems-in-Sport-Utility-Vehicles-on-the-Exhaust,193754,0,2.html

Typ licencji

CC BY (uznanie autorstwa)

Tryb otwartego dostępu

otwarte czasopismo

Wersja tekstu w otwartym dostępie

ostateczna wersja opublikowana

Punktacja Ministerstwa / czasopismo

70

Impact Factor

1,3 [Lista 2023]

Ta strona używa plików Cookies, w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj o plikach Cookies i Polityce Prywatności.